Serious Gaming geeft mij de kans om mooie verhalen met jullie te delen.

Preludens Daan Groen

“In de afgelopen jaren heb ik uitgebreide ervaring opgedaan in het ontwerpen van serious games en MicroGames.

Dit heeft geleid tot een aantal bijzondere projecten, waaronder de ontwikkeling van MicroGame Stories en interactieve kaartspellen.

In de onderstaande berichten deel ik graag enkele van mijn ervaringen en projecten, waarin ik laat zien hoe spelontwerp kan bijdragen aan effectieve leerervaringen en betrokkenheid.

Spelregels: de Sleutel tot Activering en Verbinding
Ervaringen

Spelregels: de Sleutel tot Activering en Verbinding

In elk aspect van ons leven is het spel aanwezig – bijvoorbeeld binnen onze opvoeding, in het ondernemen en zelfs in onze sociale interacties. Dit project was een krachtige herinnering aan het feit dat een set weloverwogen regels een belangrijk middel kan zijn om betrokkenheid en actie te bevorderen.

Lees verder
Begeleiding-bij-serious-gaming
Ervaringen

Begeleiding bij Serious Gaming: Verlaag de drempel

Stel je voor dat je een complex probleem tegenkomt dat sterk afhankelijk is van menselijke interactie. Misschien heb je dan al eens gedacht aan serious gaming om dit probleem op te lossen. Maar, wat als je wordt geplaagd door twijfels en onzekerheden? Dit is geen onbekend terrein. In mijn 15-jarige loopbaan ben ik talloze teams tegengekomen die twijfelen over de inzet van serious gaming. En weet je wat? Er zijn meer oplossingen dan je denkt!

Lees verder
Preludens - ABCD workshop voor leerdoelen
Ervaringen

leerdoelen bepalen de impact

Bij het ontwikkelen van een training – met of zonder serious gaming – is het cruciaal om effectieve leerdoelen te formuleren. Het risico van slecht geformuleerde leerdoelen is dat je niet weet wat je zoekt en niet kunt meten wat het effect van je training zal zijn.

Lees verder
Find the Game is een designmethode voor Serious Games, gericht op het vinden van game mechanismen binnen een bestaande context.
Ervaringen

Find the game

Find the Game is een designmethode voor Serious Games, gericht op het vinden van game mechanismen binnen een bestaande context.

Lees verder