Serious Gaming geeft mij de kans om mooie verhalen met jullie te delen.
“In de afgelopen jaren heb ik uitgebreide ervaring opgedaan in het ontwerpen van serious games en MicroGames.
Dit heeft geleid tot een aantal bijzondere projecten, waaronder de ontwikkeling van MicroGame Stories en interactieve kaartspellen.
In de onderstaande berichten deel ik graag enkele van mijn ervaringen en projecten, waarin ik laat zien hoe spelontwerp kan bijdragen aan effectieve leerervaringen en betrokkenheid.
Game-Based Leren: Een Transformatie in Werknemerstrainingen
Teams die moeilijk te motiveren zijn voor een (her)training, kun je het beste benaderen met een Game Based Training.
Spelregels: de Sleutel tot Activering en Verbinding
In elk aspect van ons leven is het spel aanwezig – bijvoorbeeld binnen onze opvoeding, in het ondernemen en zelfs in onze sociale interacties. Dit project was een krachtige herinnering aan het feit dat een set weloverwogen regels een belangrijk middel kan zijn om betrokkenheid en actie te bevorderen.
Begeleiding bij Serious Gaming: Verlaag de drempel
Stel je voor dat je een complex probleem tegenkomt dat sterk afhankelijk is van menselijke interactie. Misschien heb je dan al eens gedacht aan serious gaming om dit probleem op te lossen. Maar, wat als je wordt geplaagd door twijfels en onzekerheden? Dit is geen onbekend terrein. In mijn 15-jarige loopbaan ben ik talloze teams tegengekomen die twijfelen over de inzet van serious gaming. En weet je wat? Er zijn meer oplossingen dan je denkt!
leerdoelen bepalen de impact
Bij het ontwikkelen van een training – met of zonder serious gaming – is het cruciaal om effectieve leerdoelen te formuleren. Het risico van slecht geformuleerde leerdoelen is dat je niet weet wat je zoekt en niet kunt meten wat het effect van je training zal zijn.
Raccoon serious games en het Shaping 2030 project
Sinds vorige maand ondersteun ik Raccoon serious games met een superleuk nieuw project. Volledig in lijn met mijn werk als serious game architect en dus vol in mijn hervonden passie. Net gestart, maar het voelt nu al goed aan.
Het kaartspel
Voor mij is een kaartspel is de meest toegankelijke vorm van serious gaming.
Wie ziet kans mij te helpen?
Wie zou deze brainstorm tool met mij willen testen? De “proof is in the pudding” toch?
Twee stappen dichter bij Serious Gaming
Mijn doel is om serious gaming in – twee stappen – dichter bij de opdrachtgever te brengen.
Find the game
Find the Game is een designmethode voor Serious Games, gericht op het vinden van game mechanismen binnen een bestaande context.