Find The Game
Serious Games activeren de doelgroep en via deze brainstorm zul je ontdekken wat er voor jullie casus mogelijk is.
Een actieve doelgroep is een gemotiveerde doelgroep en dat is een kritische voorwaarde voor elke transformatie.
Of het nu gaat om verbinding, begeleiding of bewustwording, in veel gevallen zul je baat hebben bij serious gaming.
Wellicht zie je serious games nog niet als oplossing voor jullie casus. Sterker nog: misschien heb je er niet eens aan gedacht.
Ik hoor regelmatig dat serious gaming interessant klinkt en vervolgens valt men terug op de bekende vormen zoals PowerPoint en instructiefilms.
Via deze Preludens brainstorm zal ik je meenemen op een verkenning van alle mogelijkheden. Het doel is om grip te krijgen op jullie casus, zodat ik meer gericht informatie kan geven over de techniek van serious gaming.
Deze brainstorm kan online of bij jullie op locatie.
“Play is a fundamental part of our culture and is the primary driver for our development.
Therefore, it shouldn’t be a surprise that play is already a big part of our social interactions and elements of play can be found in any transformation.”
Een uniek kaartendeck zal ons door het proces begeleiden en houvast geven aan de vragen die ik aan jullie zal stellen.
“Welke kaarten zijn op jullie casus van toepassing?”
Via dialoog zullen we de verschillende opties verkennen en verzamelen.
Neem contact op via mijn contactpagina, via daan@preludens.nl of laat een berichtje achter via onderstaand formulier. Dan geef ik zo snel mogelijk een reactie!
“We overwegen om een kaartspel te gaan ontwikkelen die we zullen inzetten om verkenning en besluitvorming rond onze casus te versterken.
De serious game wordt ontwikkeld voor een groot aantal kleine groepen studenten en junior teamleden die we zullen motiveren via een eigendom en bezit drijfveer.
Deze casus is ingewikkeld op te lossen wegens te grote complexiteit en een beperkende set aan regels. We vertrouwen erop dat een serious game ons hiermee zal helpen.
De serious game zal ingezet worden via workshops en evenementen, waar de doelgroep zich zal inzetten om via handelen en delen het spel te winnen.”